خسارت ۵۷۵ میلیارد ریالی سرمای دیررس بهاره به باغ‌های مراغه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 851
نویسنده : مهدی

فرماندار مراغه خبر داد

خسارت ۵۷۵ میلیارد ریالی سرمای دیررس بهاره به باغ‌های مراغه

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان ویژه مراغه خواستار ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک میوه های سردسیری، راه اندازی مجدد مرکز خدمات کشاوری بخش مرکزی، ایجاد صندوق بخش کشاورزی و انجام مطالعات تعمیر سد گل تپه در این شهرستان شد.

تگرگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه،  صفر محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ویژه مراغه بر توجه ویژه مسئولان این شهرستان برای توسعه سطح پوشش انهار سد علویان، حل مشکل جوی شهر، تبدیل باغ های‌سنتی به باغ های مدرن و اقتصادی، توسعه و اصلاح باغات و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با تخصیص 32 میلیارد ریال اعتبار ویژه از محل اعتبارات ملی و استانی برای پوشش انهار حوزه سد علویان تاکنون 105 کیلومتر نقشه برداری، 60 کیلومتر مطالعه و 26 کیلومتر اجرا شده است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه طول انهار تحت پوشش سد علویان حدود 400 کیلومتر است، گفت: ادامه این طرح به افزایش سطح پوشش باغ ها از حق آبه و کاهش هدر رفت آب ضروری است.

محمدی حل مشکل جوی شهر را از دیگر ضرورت‌های کشاورزی این شهرستان اعلام کرد وگفت: شش کیلومتر از این نهر از داخل شهر و شش کیلومتر دیگر نیز خارج از محدوده شهر بوده و از این نهر حدود400 هکتار از باغ های مراغه آبیاری می شود که هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور آب وشهرداری برای ساماندهی این نهر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: باغ های درجه سه سنتی این شهرستان در راستای مدیریت مصرف و تولید اقتصادی نیاز به توجه ویژه ای داشته و یکدست کردن باغ ها با استفاده از ارقام تایید شده نیازمند راه کارهای کارشناسی و ارائه تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان و استان است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه بمنظور ا اشاره به عمر بالای 12 سال بیش از یک هزار دستگاه ناوگان کشاورزی این شهرستان گفت: برای مکانیزه کردن این ناوگان با استفاده از تسهیلات کم بهره تدبیری اتخاذ شود.

محمدی تخصیص اعتبار برای پوشش انهار سنتی سد علویان که حدود 140 روستا را تحت پوشش قرار می دهد برای توسعه کشاورزی ضروری خواند و افزود: سد گل تپه دارای نشتی شدید آب بوده و برای رفع این مشکل با استفاده از روکش پلیمری باید از لحاظ فنی و عمرانی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی مطالعاتی انجام شود.

وی از خسارت 575 میلیارد ریالی سرمای دیررس بهاره به باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وسعت باغ های این شهرستان ایجاد صندوق توسعه کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی در این شهرستان ضروری است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 821
بازدید ماه : 6791
بازدید کل : 206390
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com